Україна розпочне
будівництво євроколії – прем’єр-міністр Д. Шмигаль
Україна розпочне поетапне будівництво вузької європейської колії,
аби з’єднати свою залізницю з європейською.
Про це розповів прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час
засідання уряду.
За його словами, спочатку це буде сполучення великих вузлів та
великих міст, а далі поступове розширення по всій країні.
Довідка. Потяги в Україні рухаються "широкою" колією (1 520
мм), розповсюдженою на теренах країн колишнього СРСР. Таку ж колію використовує
Литва, Латвія та Естонія, Білорусь. Більшість країн Євросоюзу (за винятком
Іспанії та Португалії), натомість, послуговуються "вузькою" колією (1
435 мм).
Раніше в розмові з ЕП операційний директор Укрзалізниці В’ячеслав
Єрьомін зазначав, що зміна колії – "це дорого, довго та складно, але необхідно".
За його словами, розглядаються такі етапи: Львів-Київ, Львів-Одеса,
Львів-Кривий Ріг.
Орім того, продовжив Шмигаль,
Україна планує найближчим часом підписати "митний безвіз", тобто
приєднатися до Конвенції про процедуру спільного транзиту. Цей документ,
зазначив він, є основою для переміщення товарів між країнами-членами ЄС.
Технічно країна до цього вже готова.
"Таке приєднання дозволить значно пришвидшити
проходження митниці та потік товарів. Це краща якість митниці й нові можливості для
українського бізнесу", – додав прем’єр.
У частині транспорту також готується Угода з ЄС про лібералізацію
автомобільних вантажних перевезень. Європейська Комісія вже рекомендувала
країнам-членам лібералізувати такі перевезення з Україною, заявив Шмигаль, і
робота в цьому напрямку йде активними темпами.
Прем’єр розповів і про два інші проєкти з інтеграції: приєднання
України до роумінгового простору ЄС та до єдиної зони платежів у європейській
валюті SEPA. Щодо першого, Шмигаль не зазначив конкретних термінів виконання.
Натомість приєднання України до Єдиної зони платежів може відбутися вже влітку
і дасть змогу робити перекази у євро без жодних комісій.
Add to bookmarks | Підписатись | Версія для друку |