![]() Кредит на приобретение недвижимости на вторичном рынке, металлопластиковые окна и входные двери |
![]() Покупка жилья во Львове, кредит на энергосбережение, теплый пленочный пол |
![]() Программа ипотечного кредитования жилья, солнечные коллекторы |
![]() Кредит под залог имущества, утепление жилья экологически чистой фитоплитой из камыша |
![]() Ограничение наличных расчетов, теплоизоляция крыши минеральной ватой |
![]() Теплое жилье на рынке недвижимости, конденсационный газовый и твердотопливный котлы |
![]() Укладка металлочерепицы, утепление |
![]() Обработка древесины, кровельный пирог |
![]() Производство, технические характеристики |
![]() Топливо для каминов, обслуживание, дизайн |
![]() Производство, выбор, эксплуатация |
![]() Производство, укладка, дизайн |
![]() Принцип действия, монтаж, обслуживание |
![]() Установка и уход |
![]() Установка и уход |
![]() Эксплуатация и уход |
![]() Утеплительные материалы, технологии, виды утеплителей |
![]() Описание, требования, монтаж |
![]() Типы, конструкция, автоматика ворот |
![]() Дрели, лобзики, болгарки, перфораторы, шуруповерты |
![]() Проверка качества, укладка, уход |
![]() Проектирование системы, управление, безопасность |
![]() Виды фильтрации, разновидности, производители и цена |
![]() Трубы, баки для воды |
![]() Конструкция, аксессуары, пользование |
![]() Виды, монтаж, отделка, стоимость и уход |
![]() Тип кабины, установка, уход |
![]() Топки, облицовки, аксессуары, обслуживание |
Полезен ли для Вас портал БудЭксперт?
Верховна Рада прийняла у першомучитанні законопроект №2706 «Про заходи, спрямовані на забезпечення стійкогофункціонування суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання,
централізованого водопостачання й водовідведення».
Він
пропонує ввести мораторій на
нарахування й стягнення штрафів за борги на газ й електроенергію, якщо підприємства не отримали
держгоскомпенсацію різниці в тарифах.
Проект
закону був запропонований групою із 12 депутатів з різних фракцій ще у квітні
цього року, але ВР вирішила розглянути його тільки
після того, як водоканали й підприємства теплокомуненерго дружно заявили про погрозу відключення води й тепла через боргиза електроенергію й газ. Причина не лише в неплатежах споживачів. Як запевняють
комунальники, тарифи не покривають собівартості послуг, а держава протягом останніх 10
років несвоєчасно й далеко не повністюкомпенсує цю різницю. На сьогодні заборгованість держбюджету перед комунальними
підприємствами становить близько 8 млрд грн.
У свою чергу, водоканали й тепломережі не можуть розрахуватися з компаніями, щопоставляють електроенергію й газ, а ті до
основного боргу додають штрафи й пеню.
«З початку року наш борг перед місцевою енергопостачальною компанією коливався в межах 6-7 млн грн., і на цю суму були нараховані штрафи 4,5 млн грн. На
питання, звідки підприємство повинне взяти гроші, щоб покрити санкції, ніхто
відповіді не дає, у тарифи ці видатки не закладаються», — розповідає
директор КП «Тернопільводоканал» ВолодимирКузьма.
Не
виключено, що таке тривале затягування зрозглядом законопроекту пояснюється тим, що
це вигідно енергетикам, які мають сильнелобі в парламенті. Загнавши теплокомуненерго й водоканали у борги, їх можна
буде без проблем приватизувати. «Якщо питання зкомпенсацією різниці в тарифах не буде вирішено, то може скластися ситуація, що
комунальні підприємства згодом перейдуть у приватну власність підприємств
— постачальників газу й електроенергії», — заявив народний депутат Юрій
Соловей (Блок Петра Порошенко). Підстави для такого розвитку подій є: ще влітку цього року ВР
прийняла в другому читанні й у
цілому законопроект №2956 «Про внесення змін у Закон України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» (щодо
механізмів впливу на підприємства-боржники),
яким НАК «Нафтогаз України» дозволено
відбирати майно підприємств за борги. На
сьогодні заборгованість теплокомуненерго й ТЕЦ за газ, використанийдля виробництва тепла, становить 15,7 млрд грн., а борг ТЕЦ за блакитне паливо, спожите для генерування електроенергії, — близько 4,6 млрд
грн.
Представники
підприємств ТКЕ й водоканалів стверджують, що введеннямораторію на нарахування й стягнення штрафів не вирішить проблему
заборгованості за газ і електроенергію. «Вона виникає в тому числі через
неплатежі споживачів, а також через те, що тарифи на теплову енергію
продовжують бути економічно необґрунтованими», - вважає директор правового забезпечення ПАТ «Київенерго» Ольга Ієвлєва. Хоча середній тариф на тепло для населення збільшився
на 72%, теплоенергетики кажуть, що нинішні розцінки нижче собівартості послуги
- вони покривають близько 90% видатків.
Скаржаться на низькі тарифи й представники водоканалів. «Щоб розцінки на воду й
водовідведення відповідали собівартості, їх треба підвищити на 20%», - говорить Володимир Кузьма.
В
уряді Арсенія Яценюка із цим згодні, а тому мають намір продовжувати підвищувати тарифи. У червні цього року
Кабмін зареєстрував у Верховній Раді законопроект №2029а «Про внесення
змін у деякі закони України у сфері комунальних послуг», що забороняє з 1
січня 2016 р. установлювати тарифи нижче
собівартості. Примітно, що документ пройшовчерез парламент таки оперативно — через
місяць він був прийнятий у цілому. Не забарився й Кабмін — на початку вересня
прийняв постанову №670, яким зобов’язав
Національну комісію, що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики й комунальних послуг, (НКРЭКУ) розробити нову методику формування тарифів на комуналку. Нині цей документ оперативно готують. Головне нововведення — розцінки на тепло й воду будуть установлюватися раз у рік з
урахуванням запланованого росту цін на
енергоносії, реагенти й інші видатки. «У
тарифах буде передбачена компенсація витрат, які понесуть підприємства в
плановому періоді, а також буде враховуватися індекс інфляції», — заявив член НКРЭКУ Артем Чумак. Простіше кажучи, якщо заразпідприємства-ліцензіати подають на затвердження Нацкомісії свої
розрахунки тарифів, ґрунтуючись на видаткахна теперішній момент, то з нового року вони будуть враховувати й майбутню інфляцію.
За прогнозами НБУ, в 2016 р. вона складе 12%.
Це
означає, що розцінки на тепло й воду підвищать до рівня їхньої собівартості (на 10-20%), додадуть до цьому ще 12%-ву інфляцію й приплюсують
рентабельність. До речі, у законопроекті №2029а граничний рівень
рентабельності підприємств-постачальників послуг не встановлений. Його буде визначати НКРЕКУ окремо для
кожного з 222 ліцензіатів у сфері теплопостачання, які покривають 98% ринку, і
148 ліцензіатів у сфері водопостачання, що надають послуги 92% споживачів. Рентабельність для інших
суб'єктів господарювання, які працюють на ринку тепло- і водопостачання, будутьустановлювати органи місцевого самоврядування.
Звідси висновок – тарифи на тепло й воду в наступному році будуть підвищені як мінімум на 25-35%.
Джерело: domik.ua
Добавить в закладки | Підписатись | Версия для печати |